Sunday, 28 August 2011

Hari Terakhir Berpuasa

Sudah sebulan kita berpuasa ..
Harini hari yang terakhir .
Masih lagi sempat untuk menunaikan Amalan kita .
Ustaz berkata , Dibulan Ramadhan , kalau kita lakukan kerja amal ,
Pahala akan di kali kan tujuh (x7) 
Maka rebutlah peluang ini . 

Setelah pelbagai halangan dan rintangan ,
Insan yang datang dan pergi dlm hidup aku .
Aku dapat merasakan Siksanye kepemergian Ramadhan .
Sebab malamII bulan Ramadhan buat aku banyak terfikir kenangan dan apa yang telah diajar .
Aku memang lemah dalam segala macam .

Aku mengangkat tangan bersyukur kepadaMu Ya Hayyum Ya qoyyum , Ya zaljalali walikramm 





Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Inside & Out dari Saya
Aku tahu dah banyak aku buat kat korang .
Ada yang kene kutuk je tiapII hari dengan aku .
Niat aku cuma nak buat korang ketawa walaupun korang hati panas .
Lepas ni aku dah tak ada lagi dahh . Harap korang pun faham .
Terima kasih Kawan :)

Monday, 8 August 2011

My Idol =)




Biar Jiwa


kau bikinku gigit bibir sendiri
lamakah lagi kita sepi?
kau bikinku renung sinar mentari
lamakah lagi kita begini?

alangkan bulan terang
hilang nyawa tanpa bintang
apalagi aku

alangkan bunga kembang
pudar warna tanpa siang
bayangkan aku

berkaliku mintakan dari dulu
usah kau tunggu ucap itu
berkaliku bisikkan pada kamu
usah kau buntu aku milikmu

alangkan bulan terang
hilang nyawa tanpa bintang
apalagi aku

alangkan bunga kembang
pudar warna tanpa siang
bayangkan aku

perlukah aku menyebut setiapnya
yang indahku tidak akan ada makna
bila kau sembunyi dan bermain lari-lari
separuh aku sudah pun mati

tak mampukah kau percaya
haruskah ku hebahkannya pada dengki dunia?
tidak bisakah kita sekadar pejam mata
biar jiwa bersuara

Friday, 5 August 2011

Sedihhh ~

Sia-sia kita jalin cinta
Bila hati berbeza
Sampai bila lagi ?
Aku perlu menahan rasa kecewa ini ..
Seandainya kita masih bersatu
Tak mungkin .... TAK MUNGKIN kita kan bersatu
Walau masih ada sisa cinta
Biarkan saja ia berakhir .


Tiada lagi yang ku harapkan dan ku impikan
Jangan biarkan aku sendiri tanpa diri mu
Tiada lagi kata-kata Cintamu
Tak mungkin lagi kita Bersatu ...
Biar ku simpan semua kenangan ku bersamamu di dalam hati kecilku ...

Walaupun sementara , aku tetap menghargai kasih dan cinta mu ...